27 III – 16 IV : Teatroteka: Teatr w kinie

Projekt łączy w sobie wszystko co najlepsze z kina i teatru. Aktorstwo z najwyższej półki, ciekawa, współczesna dramaturgia, nietuzinkowe tematy, a przede wszystkim powiew świeżości w przestrzeni kultury. Przedstawienia prezentowane podczas Festiwalu zostały wyprodukowane przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w ramach cyklu pod nazwą TEATROTEKA. TEATROTEKA to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projekt TEATROTEKA jest współfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

27 marcaDKF & Międzynarodowy Dzień Teatru – Dolce Vita (65 min.) i Over the limit (73 min.) – sala widowiskowa
16 kwietniaSłabi (62 min.) i Kobieta w lustrze (51 min.) – sala kameralna

Godz. 19:00, bilety: 15 zł
Bilety dostępne on-line: www.muza.biletpro24.pl


Dolce Vita – 27 marca

Autor: Julia Holewińska, Kuba Kowalski
Reżyseria: Lena Frankiewicz
Obsada: Dawid Ogrodnik, Agnieszka Żulewska, Julia Wyszyńska, Łukasz Ignasiński, Gabriela Muskała, Jan Frycz, Roma Gąsiorowska, Marcin Januszkiewicz, Tomasz Mycan, Katarzyna Herman, Tomasz Karolak, Natalia Łągiewczyk, Katarzyna Cynke

Sztuka – jak piszą autorzy – inspirowana jest „Kartoteką” Tadeusza Różewicza i filmem „Dolce Vita” Felliniego. Inspiracja dramatem Różewicza jest oczywista, chociaż czysto formalna. Poza kilkoma krótkimi cytatami z „Kartoteki”, analogiczna jest przede wszystkim sytuacja, w jakiej zastajemy bohatera. Postanawia on spokojnie spędzić niedzielę we własnym łóżku. Jednak nie będzie mu to dane, bowiem przez jego mieszkanie przewinie się galeria postaci. Nawiązanie do Felliniego jest mniej dosłowne. Twórcy dramatu zadają sobie pytanie: kim mógłby być filmowy Marcello przeniesiony w polskie, współczesne realia? W efekcie powstaje, nie pozbawiony humoru i krytycyzmu wobec bohatera, portret duchowy dzisiejszych trzydziestoparolatków. Dzisiejszy polski Marcello z Dolce vita jest nieźle sytuowany, realizuje się zawodowo, używa życia. A jednak czuje się wewnątrz pusty, wyjałowiony i nieszczęśliwy. Każde jego marzenie o stworzeniu lub przeżyciu czegoś wyjątkowego rozbija się o poczucie własnej pospolitości i niedojrzałości.

Nauka spadania


DKF – Over the limit – 27 marca

Scenariusz i reżyseria: Marta Prus

Film dokumentalny, który w ub. roku zdobył 4 nagrody na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Portret rosyjskiej gimnastyczki Margarity Mamun przedstawiający decydujący rok w jej życiu. Margarita stoi przed unikalną szansą występu na Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro i zdobycia złotego medalu olimpijskiego. Dostęp do kulis codziennego reżimu treningowego ukazuje wyjątkową więź Margarity z dwoma trenerkami Amina Zaripovą i Iriną Viner. „Over the limit” to intymny dramat brutalnych relacji, które prowadzą do sukcesu.

Nauka spadania


Słabi – 16 kwietnia

Autor: Magdalena Drab
Reżyseria: Arek Biedrzycki
Obsada: Karolina Kominek, Michał Czarnik, Michał Meyer, Sonia Roszczuk, Szymon Nowak, Agnieszka Wosińska, Marta Malikowska, Stefania Biedrzycka

Kim są tytułowi „słabi” ze sztuki Magdaleny Drab? To ludzie, jakich wielu dookoła nas. Banalni i udręczeni własną banalnością, nieumiejący zmierzyć się z szarą codziennością. Popadający, a może tylko uciekający w depresję. Pragnący miłości i lepszego życia są zarażeni śmiercią, choć strach przed nią całkowicie ich paraliżuje. Główna bohaterka sztuki, to kobieta, która po urodzeniu dziecka popada w depresję. Ta depresja izoluje ją od rodziny i innych ludzi. Czy jednak na pewno macierzyństwo staje się przyczyną jej choroby? A może już wcześniej wykazywała słabość polegającą na byciu wrażliwym w świecie, w którym za siłę uważa się atrofię uczuć i prymitywizm zachowań? Sztuka Magdaleny Drab zwyciężyła w prestiżowym konkursie Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej w 2017 roku.

Nauka spadania


Kobieta w lustrze – 16 kwietnia

Autor tekstu: Piotr Domalewski
Reżyseria: Waldemar Raźniak
Obsada: Dorota Segda, Patrycja Soliman, Stanisław Linowski

Pięćdziesięcioletnia Zofia poznaje o dwadzieścia lat od siebie młodszą Annę, prawniczkę, która ma ją bronić w procesie sądowym. Zofia została oskarżona o przekroczenie uprawnień psychoterapeutki – wejście w intymną relację z pacjentem. Okazuje się nim siedemnastoletni chłopak. Co połączyło tę dwójkę ludzi – pożądanie, uzależnienie emocjonalne, czy fascynacja skrajnie odmienną osobowością? Rodzice chłopca przedstawili w programie telewizyjnym bardzo obciążającą Zofię wersje wydarzeń. Media już osądziły lekarkę, teraz sprawą ma się zająć sąd. Anna zagłębia się w tę historię przyjmując różne punkty widzenia (prawniczki, dziennikarki, matki chłopca). Początkowa nieufność i wrogość między kobietami zaczyna przekształcać się w specyficzną więź. Sztuka Piotra Domalewskiego jest refleksją nad sferą tabu, pozycją kobiety w społeczeństwie, starzeniem się i emocjami, które nieustannie każą nam weryfikować swój światopogląd. Sztuka została wyróżniona w konkursie na dramat współczesny „Metafory rzeczywistości” w 2015 roku.

Nauka spadania

Nauka spadania

Comments are closed.